Home
xfactor
30 jun 2015
Posted by Menno, and filed under Nieuwe media, Overpeinzing, Video
John Coffey singer catches beer while crowdwalking, and drinks it! (the original)

John Coffey singer catches beer while crowdwalking, and drinks it! (the original)

Ik blijf het fascinerend vinden, die virals op Youtube en de sneaky schrapers.

We hadden er laatst een met de VPRO. Zanger vangt biertje al crowdsufend en drinkt het op. Je hebt ‘m ook gezien. 5 Miljoen views ofzo.
Zo’n filmpje wordt gelijk gedownload door sneaky geldwolven en opnieuw geupload in de hoop dat ze een graantje meepikken van het succes en dus financieel binnenlopen door de reclamebanners en non-skippable reclamevideo’s. Mr. Youtube bij ons, Flo​, zit erop als een malle en zorgt er handmatig per clip voor dat de inkomsten keurig naar de VPRO gaan en niet naar deze nepperts.

En ze zijn creatief. Bumpertje ervoor en erna, lijstje eromheen, het originele filmpje als postzegelformaat tonen in een hoekje van de video, enkel de thumbnail en titel van video gebruiken en een compleet ander filmpje tonen, etc etc. Kwam zojuist sluwe vogel YJSubs tegen die alle virals op Youtube jat en opnieuw upload, maar de beelden even stabiliseert. Dus Cat on plane (15 miljoen views, je hebt ‘m ook gezien) staat ook op zijn kanaal onder de naam ‘Cat on plane (inverse stabilized)’. 92.000 views. Sluw, laf en goedkoop, maar als de originele uploader er niet zo opzit zoals wij, dan is het easy money voor meneer YJSubs.

22:46
Tags: , ,
xfactor

One Response to “Easy money voor Youtube-nepperts”

  1. Anoniem schreef:

    Helemaal eens. Het zijn een soort digitale inbrekers of helers. Triest volk. Wees dan zelf eens creatief.

Leave a Reply

 
xfactor
Dit is de webstek van Menno Kooistra. Alles wat zich binnen de digitale muren van Mennomail.nl afspeelt is beveiligd door deze jongen: ©.